نمایش دادن همه 4 نتیجه

فیلترها
توتالیتاریسم
بستن

توتالیتاریسم

350,000 تومان

اثری که ترجمه آن پیش روی شماست، بخش سوم معروف ترین کار خانم آرنت در جامعه شناسی سیاسی به نام خاستگاه های توتالیتاریسم است . عنوان بخش اول یهودستیزی ، بخش دوم امپریالیسم و بخش سوم - که به صورت تک جلدی به انگلیسی منتشر شده بود - توتالیتاریسم است.

کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
بستن

کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

190,000 تومان

«کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم» مجموعه مقالاتی است از اسلاونکا دراکولیچ، روزنامه نگار و نویسندهٔ کروات؛ این روایت‌های گیرا و خواندنی، حاصل تجربه‌های شخصی او و مشاهداتش از زندگی دوستان و آشنایانش در دیگر کشورهای اروپای شرقی تحت حکومت‌های کمونیستی است.

چرا ملت ها شکست می خورند ؟
بستن

چرا ملت ها شکست می خورند ؟

340,000 تومان

چرا برخی کشورها ثروتمند و برخی دیگر فقیرند و به واسطه ثروت و فقر، سلامتی و بیماری غذا و قحطی از یکدیگر مجزا می‌شوند؟» آیا این امر ناشی از فرهنگ، آب و هوا یا جغرافیا است؟ شاید جهل و غفلت از سیاست‌های صحیح علت ناکامی است؟ مطلقاً خیر. هیچ یک از این عوامل قطعی یا محتوم نیستند. از این که بگذریم، چگونه توضیح دهیم که چرا بوتسوانا تبدیل به یکی از کشورهایی شده است که سریعترین رشدها را در جهان دارند، در حالی که سایر کشورها آفریقایی همچون زیمبابوه، کنگو و سیرالئون در ورطه فقر وخشونت گرفتار آمده‌اند؟

قدرت بی قدرتان
بستن

قدرت بی قدرتان

100,000 تومان

نظام پساتوتالیتر همیشه و در هر قدم مردم را لمس می‌کند، اما همیشه با دستانی پوشیده در دستکش‌های ایدئولوژیک. برای همین است که زندگی در این نظام چنین آکنده از دورویی و ریا و دروغ است. لازم نیست مردم همهٔ دروغ‌ها و مغلطه‌های این نظام را باور کنند، اما باید چنان رفتار کنند که گویی باورشان دارند، یا دست کم در سکوت از کنارشان بگذرند. لزومی ندارد این دروغ‌ها را بپذیرند. کافی است بپذیرند که با این دروغ‌ها و در بطن آنها زندگی کنند، زیرا بدین‌ترتیب بر نظام صحه می‌گذارند، اطاعتشان را از نظام نشان می‌دهند، نظام را می‌سازند، و اصلا خود نظام می‌شوند.