نمایش 1–16 از 18 نتیجه

فیلترها
مردی که لب نداشت کتاب و سی دی
بستن

مردی که لب نداشت کتاب و سی دی

30,000 تومان

کتاب صوتی «مردی که لب نداشت» اثری از احمد شاملو و با آهنگسازی پیام جهانمانی است.

این کتاب صوتی در سبک شعر و شامل ۱ عدد قطعه موسیقی می باشد. که ترانه های آن توسط احمد شاملو سروده شده است.

ترانه‌های کودکان – دنیای شادی

50,000 تومان

«ناصر نظر» بی شک یکی از نام های شناخته شده حوزه موسیقی کودک در ایران است. فعالیت های گسترده آموزشی و تولیدات و اجراهای موسیقی به صورت مداوم این هنرمند را به یکی از مهمترین هنرمندان این حوزه تبدیل کرده است. «دنیای شادی» نام اثری است از او که قطعاتی از آهنگسازان مختلف و ملودی های فولکلور است. وی کتابی با همین نام منتشر کرده است و نت این قطعات کودکان همراه با شعرها و نقاشی ها برای یادگیری بهتر کودکان موجود است.

این گوشه تا اون گوشه
بستن

این گوشه تا اون گوشه

95,000 تومان

«این گوشه تا اون گوشه» اثری است به آهنگسازی «لیلا حکیم الهی». ویژگی که این آلبوم را متفاوت می کند این است که تمامی نغمه ها و آهنگ ها در دستگاه ها و آوازهای ایرانی ساخته شده و از سازبندی کاملا ایرانی در اجرای آن ها استفاده شده است. نوازندگانی که در این اثر هنرنمایی داشته اند عبارتند از: «سهیل صادقی»، «پیام جهانمانی»، «آرش فلاح صفا»، «ساینا خالدی»، «سیامک بنایی»، «بهزاد میرزایی»، «آرش لطفی» و «بابک بنی حسینی». ترانه ها نیز سروده خانم «لیلا حکیم الهی» می باشند.

مجموعه تصویری بازی‌های آوازی

30,000 تومان

بازی‌های آوازی بخشی از مجموعه فرهنگی شفاهی کودک و نوجوان ایران زمین است که در آن عناصر موسیقی و حرکت کلام آهنگین در هم آمیخته‌اند. به دلیل تنوع فرهنگی در ایران، این مجموعه از تنوع چشمگیری برخوردار است. مادران و مادربزرگ‌ها و یا زنانی که نگهداری و تربیت و آموزش کودکان را بر عهده داشتند، خالق این مجموعه‌ی ارزشمند هستند. این تجارب مادران سرزمین ما میراثی است که با پیروی از روش شفاهی از نسلی به نسل دیگر تا به امروز انتقال داده شده است. قدمت این مجموعه گاهی به هزاران سال و گاهی زمان آن به سده نمی‌رسد که متاسفانه امروز در هجوم انواع فرآورده‌های رنگین و جذاب در حال فراموشی و کم‌رنگ شدن است.

ازی‌های آوازی در دورانی که کودکستان به شکل امروزی وجود نداشت به نوعی آموزش غیرمستقیم کودکان را به عهده داشته است.

بازی‌های آوازی را می‌توان از زمان تولد تا نوجوانی و حتی بزرگسالی، گام به گام در مراحل گوناگون از رشد، همراه کودکان مشاهده کرد که غالبا متناسب با ویژگی‌های ذهنی و جسمی آنان در هر مرحله از رشد می‌باشد.

بازی‌های آوازی یا هماتن مادرانه‌های آهنگین که پا به پای کودکان در رشد آنان همراه بوده است، خالقانی گمنام ولی آشنا دارد. مادران، آنها که همیشه در سایه بوده‌اند، اما تکنیک و روش خلاقانه آنها در استفاده از مضامین شاد و لطیف و پرتحرک و جذاب در ارتباط با تعلیم و تربیت کودکان‌شان باعث خلق شدن این گنجینه‌ی ارزشمند شده است که متاسفانه به جنبه‌های آموزشی و تربیتی و موسیقایی یا بهتر بگوییم، جنبه‌های فرهنگی و هنری آنها توجه چندانی نشده است.

از ویژگی‌های این مجموعه، روش غیرمستقیم توانایی به روز شدن آن است و چون در ناخودآگاه جمعی ما وجود دارد، همیشه آشنا، و چون در تکرار آن کودکان نقش دارند و از خود در آن تاثیر می‌گذارند، همیشه نو است. ویژگی‌های آموزشی این مجموعه، در خود روحی را منتقل می‌کنند که آن را می‌توانیم انتقال هویت فرهنگی بدانیم. در این رابطه تنگاتنگ مادر و کودک، مهارتی شگرف در پرورش عواطف و ذوقیات و درک مفاهیم انگیزش برای استعداد و خلاقیت مشاهده می‌کنیم.

اتوبوس قرمز

30,000 تومان

«اتوبوس قرمز»، آلبوم اول «گروه بمرانی»، در سال ۱۳۸۳ منتشر شده است. موسیقی بمرانی را می‌توان کانتری و بلوز فارسی دانست. اشعار آن رامی‌توان کودکانه برای بزرگسال نامید. «بهزاد عمرانی» به عنوان خواننده و گیتاریست، «مانی مزدکی»، نوازنده ی سازدهنی و فلوت، «جهانیار قربانی»، نوازنده ی گیتار الکتریک و آکوستیک، «آرش عمرانی» نوازنده ی پیانو، کیبورد و کلارینت، «کیارش عمرانی»، نوازنده ی گیتار باس و «آبتین یغماییان» نوازنده ی درامز و پرکاشن، اتوبوس قرمز را به مقصد می رسانند.

ترانه‌های مهدکودک - ترانه های کوچک برای بیداری
بستن

ترانه‌های مهدکودک – ترانه های کوچک برای بیداری

50,000 تومان

آلبوم «ترانه های کوچک برای بیداری - ترانه های مهد کودک» اثری از ناصر نظر است.

این آلبوم در سبک موسیقی کودک و شامل ۲۳ عدد قطعه موسیقی می باشد.

ترانه‌های کودکان - ترانه‌ی شادی
بستن

ترانه‌های کودکان – ترانه‌ی شادی

50,000 تومان

آلبوم «ترانه شادی» اثری از ناصر نظر و با آهنگسازی ناصر نظر و حسین علیزاده و لودویگ وان بتهوون و امیر بکان است.

این آلبوم در سبک موسیقی کودک و شامل ۲۰ عدد قطعه موسیقی می باشد. که ترانه های آن توسط حمید حمزه و نظام فاطمی و رویا خدایار و آذر آریان پور و محمود کیانوش و مجتبی مهدی و شکوه قاسم نیا سروده شده است.

رنگین کمون

35,000 تومان

آلبوم «رنگین کمون» ساخته «ثمین باغچه بان» ده قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است. «رنگین کمون» اثری است که برای ارکستر، کُر و سولوی متزو سوپرانو، سوپرانو و باریتون نوشته شده است. اثری با موسیقی کلاسیک که ملودی هایی آسان دارد و به همراه اشعار کودکانه اش که آنها نیز سروده «ثمین باغچه بان» است، کودکان را با فرهنگ موسیقی، عشق به طبیعت، حیوانات و ... آشنا می کند. این اثر در وین توسط ارکستر سمفونیک رادیو وین به رهبری «توماس کریستیان داوید» و گروه کُر میترا به رهبری «اِولین باغچه بان»؛ همسر «ثمین باغچه بان» اجرا و در پاریس چاپ شده است.

چهارشنبه سوری
بستن

چهارشنبه سوری

85,000 تومان

"رنگین کمون" اثر هنرمند بزرگ کشورمان -زنده یاد ثمین باغچه بان- بی شک یکی از مهمترین و ماندگارترین آثار در حوزه موسیقی کودک در ایران است. بسیاری روزهای خردسالی خود را با ترانه های این مجموعه عجین می بینند. باغچه بان طی سالیانی که در ترکیه اقامت گزیده بود، مجموعه دوم رنگین کمون را به اتمام رساند، اما دلایل متعددی سبب گشت تا این اثر به مرحله اجرا نرسد و در نهایت با فوت او در سال 1386، موسیقی ایران نه تنها نگین گران بهایی را از دست داد، چه بسا اثری ماندگار هم به فراموشی سپرده می شد.

اما با تلاش های مستمر کاوه باغچه بان (فرزند) و اِولین باغچه بان (همسر)، "رنگین کمون 2" بازیابی، تنظیم و مراحل اجرای آن آغاز شد. اگرچه اِولین باغچه بان نیز در میانه راه چشم بر دنیا فروبست تا ثمره این کوشش را تجربه نکند، اما کاوه (که خود موسیقی دان و استاد رشته آهنگسازی در دانشگاه استانبول است) این مسیر را ادامه داد و سرانجام به بار نشاند.

ثمین باغچه در یک آخرین روز سه شنبه سال فوت کرد و گویی با رفتنش عنوان نهایی "رنگین کمون 2" را انتخاب کرده بود. "چهارشنبه سوری" با تصویرسازی های یار دیرینه ثمین باغچه بان، هنرمند برجسته کشورمان پرویز کلانتری همراه است.

ایران زمین
بستن

ایران زمین

25,000 تومان

آلبوم «ایران زمین» حاصل گردآوری آثار هشت آهنگساز جوان است. بیشتر آثار را می‌توان موسیقی کلاسیک نامگذاری کرد؛ اما در این بین چند آهنگ نیز کامل فضا و سازبندی ایرانی دارند. مفاهیم و عناصری که برای این آلبوم انتخاب شده‌اند، همانطور که از نام آلبوم پیداست حول محور ایران و ایران‌زمین می‌باشد. بخش اول موسیقی بی کلام و آرامش‌بخشِ کلاسیک و نیمه دوم آلبوم با کلام است. در این بخش آهنگ‌هایی می‌شنویم که به آیین باستانی نوروز پرداخته‌اند و اشعاری در این رابطه خوانده شده‌اند. در این آلبوم تصنیف سنتی را در کنار موسیقی کرالِ کلاسیک در کنار هم می‌شنویم و شاید از این منظر بتوان این اثر را منحصر به فرد دانست.

ترانه‌های مادر و کودک

85,000 تومان

آلبوم ترانه‌های مادر و کودک اثر جدیدی است از سودابه سالم. این هنرمند که از چهره‌های شاخص فعال در زمینه موسیقی کودک است، پیش از این آثار متعددی از جمله مجموعه آلبوم‌های «بازی‌های آوازی» را منتشر کرده بود. سودابه سالم درباره آلبوم جدیدش می‌گوید: «مجموعه مادر و کودک برگرفته از ترانه‌های نوازش فرهنگ شفاهی کودکان ایران است. ترانه‌های ساخته‌شده حاصل سال‌ها کار آموزشی و پژوهشی است که در کلاس‌های مادر و کودک اجرا و نقد و بررسی شده و مورد استقبال مادران و کودکان عزیز قرار گرفته. در اجرای این اثر نسل‌های گوناگونی همکاری داشته‌اند از یک کودک نوزاد تا یک مادربزرگ هنرمند. در این اثر سعی شده که فضای صوتی تخیل‌برانگیز و باطراوت باشد.» از خوانندگان این آلبوم می‌توان به هانا کامکار، اهدا مصلحی و گلناز نویدان اشاره کرد. و از نوازندگان می‌توان از سیاوش کامکار، نیریز کامکار، حسن مکانیکی، ریحانه حاجی‌محمدی، ابراهیم یساول‌زاده، مرتضی مومنیان، آذرنوش خدامی و مهرزاد اعظمی‌کیا نام برد.

لطف تمبک

80,000 تومان

آلبوم «لطف تمبک 1» اثری از لیلا حکیم الهی و با آهنگسازی لیلا حکیم الهی است.

این آلبوم در سبک موسیقی کودک و شامل ۳۱ عدد قطعه موسیقی می باشد. که ترانه های آن توسط لیلا حکیم الهی سروده شده است.

در جنگل – آدمک

120,000 تومان

آلبوم پیش‌ِ رو دومین آلبوم از مجموعه‌ آلبوم‌های شنیداری «کُجا» است.در این مجموعه تلاش می‌شود تا هر بار گزیده‌ای از ترانه‌ها پیرامون و متناسب با فضا و محیطی مشخص -مثل مزرعه، دریا، جنگل و … گردآوری شود.این مجموعه با هدف آشنایی کودکان با عناصر محیطی و برای گروه سنی پیش‌دبستان و دبستان تهیه شده است. متن ترانه‌ها بر اساس لحن و ادبیات کوکانه و با هدف گسترش دایره‌ی واژگان کودک نوشته شده است. در بخش آهنگ‌سازی نیز تلاش شده است تا با وجود سادگی، ملودی‌ها کسالت‌بار نباشد و بر تجربه‌ی شنیداری کودک بیافزاید.این آلبوم شامل ۱۳ ترانه‌ است که ابتدا با کلام و از شماره‌ی ۱۴ بدون کلام آورده شده است. نسخه‌ی بدون کلام هر ترانه به منظور استفاده برای هم‌خوانی یا ساخت حرکت‌-بازی به صورت فردی یا گروهی تهیه شده است. در نمونه‌های بدون کلام، ملودی توسط ساز ریکوردر نواخته شده است و جلوه‌های صوتی نیز حذف شده است تا این امکان برای کودکان و مربیان ایجاد شود که بتوانند حرکت-بازی‌ها یا شعرهای ساخته شده توسط خود را با هر موضوعی روی ملودی قرار دهند.

یه سر و دو گوش

40,000 تومان

این آلبوم در ژانر موسیقی کودک دسته‌بندی می‌شود؛ اما مخاطبانش فراتر از گروه سنی کودک و نوجوان است و برای بزرگسال هم میتواند جذاب و لذت بخش باشد. آهنگسازی و ترانه‌های کار با نجوا خبازیان بوده است. حبیب بدیری در خواندن ترانه‌ها صدای نجوا خبازیان را همراهی کرده است. نوازندگان یه سر و دو گوش همگی از هنرمندان خوب کشورمان و بعضا از اعضای گروه‌های خوبی مثل پالت و بمرانی بوده‌اند. مانی مزکا، سردار سرمست، شقایق صادقیان، آیدین شفایی، مهرداد نجفیان، کاوه صالحی و فرهاد اسدی نوازندگان یه سر و دو گوش بوده‌اند.